mevrouw Hennie Huisman en Europarlementariër Jan Huitema spreken Nieuwjaarsreceptie toe.

Op zondag 15-1-2017 hielden de gezamenlijke VVD afdelingen van Texel, Den Helder, Hollands-Kroon en Schagen hun nieuwjaarsreceptie in t'Wapen van Holland in Anna Paulowna.

© Arjan Ligthart 15-1-17 2e foto

Op zondagmiddag 15 januari 2017 hielden de gezamenlijke VVD afdelingen van Texel, Den Helder, Hollands-Kroon en Schagen hun nieuwjaarsreceptie in t'Wapen van Holland in Anna Paulowna.

Als besturen kunnen we terugkijken op een zeer gezellige receptie met goede opkomst.

Voorzitter André Lont opende de middag met een korte toespraak en kondige de 2 sprekers aan.

Kandidaat voor de 2e kamer mevrouw Hennie Huisman vertelde in haar toespraak over de werkzaamheden als Wethouder die ze nu doet op Texel en over zaken rond de haagse politiek en de kandidaatstellingsprocedure.

Jan Huitema vertelde over de woelige Europese geopolitieke zaken en keek terug op de invloed van de aanslagen op allerdagse leven voor veel mensen en met name in Brussel.

Van uit de zaal waren er diverse vragen zo ook over aanlandplicht van ondermaatse vis. ( de recente EU-maatregel dat ondermaatse vis niet meer teruggegooid mag worden. Ook wel in Engelse discards (ongewenste bijvangst die overboord gaat)

Visser
Veel mensen snappen echt niets van deze maatregel die ook tegennatuurlijk voelt voor velen. dhr. Huitema vertelde dat het een maatregel is die op voordracht van de Engelsen is opgezet. En nu zijn de Engelsen boos en met name de visser en nu vertrekken ze uit de EU en zit de rest van de EU met een maatregel die is aangenomen waarvan we het eigenlijk niet willen. Biologen en onderzoekers zeggen dat het een slechte maatregel is voor de visstand.

Ook werden er vragen gesteld over de aankomende verkiezingen en de verkiezingen ander europesche landen. Ons 92 jarige lid uit Callantsoog stelde ook vragen over politieke partijen uit Oostenrijk en de invloed op de EU daarvan.

Na afloop van de toespraken was het een gezellig samenzijn met aansluitend voor de mensen die niet vroegtijdig weg waren gegaan nog een heerlijk buffet.