Nieuw lokaal VVD netwerk in Noord-Holland Noord

Samenwerking die verder gaat tussen VVD Den Helder en VVD Schagen

Om een open en toegankelijke partij te worden met een krachtige en slagvaardige organisatie, worden de (gemeentelijke) afdelingen getransformeerd tot lokale netwerken. Deze netwerken moeten uitnodigend en laagdrempelig zijn en geven daarmee een impuls tot samenwerking tussen de bestaande afdelingen, waarbij ieder lid en ieder liberaaldenkende en -voelende in Nederland toegang gaat krijgen, fysiek en digitaal, tot activiteiten van de VVD. Een lokaal netwerk omvat verschillende (buur) gemeentes binnen de regio, waardoor een netwerk ontstaat van minimaal 120 VVD leden.

Bovenstaand stuk omvat het besluit wat in de Landelijke VVD ALV in Rotterdam is genomen op 28-11-2015.

Als afdeling met minder dan 100 leden betekent dit in de praktijk dat we samenwerking moeten zoeken, ook al functioneren onze afdelingen zelfstandig prima.

Alle leden krijgen deze week als het goed is een eerste mailtje van de secretaris met uitleg daar over.

Iedereen mag een nieuwe naam voor het nieuwe Lokale netwerk bedenken en daar zullen we dan in de ALV van 14-2-2017 gezamenlijk naar kijken.

Mensen die graag op de achtergrond wat voor de VVD hierin willen betekenen kunnen zich aanmelden als ze in het bestuur willen. Verder info daar over bij de secretaris of bij mij persoonlijk.

mvg Arjan Ligthart