VVD motie 'Sinterklaas naar Schagen' afgekeurd in Schager Raad

Toen de Schager VVD hoorde dat de nationale Sinterklaas moeite had om een aanmeerplaats te vinden, informeerde onze fractie middels een motie of onze gemeente het gesprek met de organiserende omroep NPO wilde aangaan. Behalve D66 gingen alle andere partijen daar niet mee akkoord. Zij schetsten een kostenplaatje van vijfhonderdduizend euro, gaven aan dat het mogelijk een negatief effect kon hebben voor de regio en dat er alleen gelet wordt op het televisiebeeld in plaats van de kidsfun.

Woordvoerder Ingo Kroon: “Doordat de motie is afgekeurd, is er geen mogelijkheid meer om een oriënterend gesprek met de NPO te voeren. Dat belemmert de mogelijkheid om de (financiële) consequenties te inventariseren en te onderzoeken of het een haalbare kaart zou zijn voor onze gemeente. We weten dat in andere gemeentes de ondernemers, inwoners en overheid een duit in het zakje deden, waardoor het eindsaldo voor die gemeentes kennelijk in orde was. De Schager VVD is geen voorstander van onnodig spenderen, dus als het financiële plaatje of andere zaken onacceptabel hadden gebleken, dan hadden wij het ook niet doorgezet. Voor de gemeente Schagen is het plan nu van de baan. Als het wel was doorgegaan, dan hadden we er samen met de Schager ondernemers een feest van gemaakt, hadden gezinnen plezier gehad en had de stad Schagen in een fraai daglicht kunnen staan”.