VVD Schagen wil schone en veilige leefomgeving

De Schager VVD wil een schone en veilige leefomgeving voor iedereen. De partij wordt dan ook niet blij van de onderzoeksresultaten die T.N.O. onlangs presenteerde, waaruit blijkt dat restsporen van gewasbeschermingsmiddelen zich in onze sloten, rondom onze erven en tot op de deurmat bevinden.

De VVD wil de uitkomst van het onderzoek niet afzwakken en kan zich voorstellen dat mensen zich ongerust maken over de resultaten. Maar de partij vindt ook dat er gekeken moet worden naar de andere kant van de medaille: De agrarische sector geeft aan dat zij bezig is om de middelen te verbeteren en het gebruik ervan te verminderen. Sommige bedrijven zijn zelfs al deels of geheel biologisch van aard.

De VVD is blij met hun inzet, maar beseft dat er nog een weg te gaan is voordat elk bedrijf milieu-neutraal opereert.  Raadslid Angelique van Wijk: ‘Het ligt me persoonlijk zeer aan het hart dat onze gezinnen veilig en gezond oud kunnen worden in onze gemeente. Ik hoop dan ook dat inwoners, ondernemers, belangenpartijen en politiek telkens de moeite nemen om met elkaar in gesprek te gaan, de nuance te vinden en samen te werken aan een gezonde toekomst.’