VVD Schagen feliciteert bewoners ’t Zand (NH) met glasvezel

De Zandtemmers hebben er lang op moeten wachten, maar nu is het zover. Binnen twee jaar nadat onze fractie de Glasvezel Informatieavond organiseerde in Café De Jonge Prins, zijn de eerste bewoners van ’t Zand aangesloten op het glasvezelnetwerk.

Enthousiasme
Tijdens onze informatie-avond was het enthousiasme duidelijk merkbaar: de aanwezige inwoners, ondernemers en aanbieders van glasvezel gingen geïnteresseerd met elkaar in gesprek, wat het startsein bleek voor een samenwerking die uiteindelijk tot dit mooie resultaat leidde. Onze fractie is blij dat we daar in eerste aanleg een bijdrage aan konden leveren.

Welkome aanwinst
De Schager VVD heeft goede hoop dat de aanleg van glasvezel ertoe leidt dat meer bedrijven zich blijvend vestigen in onze gemeente. Daarnaast maakt het mogelijk dat online entertainment en videobellen beter werken en niet meer worden onderbroken door lage of stagnerende up- en downloadsnelheden. Dat bevordert de online bereikbaarheid, wat in deze tijden van ‘afstandhouden’ een welkome aanwinst is.

De VVD ziet graag dat het goede voorbeeld van ’t Zand wordt voortgezet in andere kernen van onze gemeente. Wat ons betreft: snel internet voor iedereen!