VVD opnieuw de grootste

Wat een prachtige uitslag tijdens de Tweede Kamerverkiezingen van afgelopen week. In de gemeente Schagen schaarden 7994 personen zich achter onze partij, ruim een kwart van de stemgerechtigden. Dit aantal lag beduidend hoger dan het aantal stemmen die het CDA (4276), D66 (4240) en de PVV (2867) kregen. Onze collega’s in Den Haag kunnen aan de slag; er wachten grote dossiers die aangepakt moeten worden. Een warm ‘dankjewel’ aan iedereen die hen het vertrouwen gaf om daarmee aan de slag te gaan.

Opnieuw is de VVD zowel landelijk als provinciaal de grootste partij. Als lokale fractie plukken we daar de vruchten van. Het biedt ons op elk niveau de beste ingangen voor onder andere ons bouw-, landbouw- en energieprogramma.

Helaas stuitten wij de afgelopen jaren op een lokale coalitie van CDA, PvdA en Jess. Desalniettemin weten we met onze voorstellen alsnog de provinciale en landelijke VVD-fracties te bereiken. Dat proces kán makkelijker en zonder omweg. Als u tijdens de komende gemeenteraadsverkiezingen op de lokale VVD stemt, dan kan de besluitvorming sneller en gaan wij er vanaf 2022 vol voor om een prettig woon- en werkklimaat te bereiken. Dat betekent onder andere: meer woningen, goede bereikbaarheid, een mooie omgeving met bedrijven en toerisme en zorg voor iedereen die dat nodig heeft. Doet u tijdens die verkiezingen ook weer mee?