Halbe Zijlstra op bezoek in Den Helder

Halbe Zijlstra ziet kansen voor de Noordkop

Den Haag, 28 februari 2017

Halbe Zijlstra ziet kansen voor de Noordkop

Halbe Zijlstra, fractievoorzitter van de VVD in de Tweede Kamer, ziet grote kansen voor de Kop van Noord-Holland. Grote bedrijven zoals Microsoft zijn al neergestreken in de Noordkop. Zijlstra: “Ik denk, nu het weer beter gaat met de economie, dat bedrijven interesse zullen tonen om zich te vestigen in de Kop van Noord-Holland. Je hebt hier immers de ruimte om uit te breiden, fijn te wonen en je zit vlakbij de Randstad.”

Zijlstra is op donderdag 2 maart te gast bij de verkiezingsavond van de VVD bij Airport Den Helder. De avond zal gaan over hoe de Kop van Noord-Holland een rol kan spelen bij het ontlasten van de Metropoolregio Amsterdam, waar de infrastructuur langzaam maar zeker overbelast raakt. Zijlstra: “Het feit alleen al dat de Randstad steeds drukker wordt, biedt kansen voor de Noordkop. Grote bedrijven zoals Microsoft geven hierbij niet alleen het voorbeeld, maar bieden de omgeving nog iets belangrijks: banen. En zodra de werkgelegenheid een boost krijgt, zorgt dat voor nog meer economische kansen. Ik voorzie een mooie toekomst voor dit gedeelte van Nederland.”

Zijlstra kijkt uit naar de avond die door de VVD-netwerken Texel, Den Helder, Hollands Kroon en Schagen is georganiseerd. “Het is mooi om te zien dat de VVD hier werk van wil maken en iedereen heeft betrokken om na te denken over de kansen voor de Noordkop. Ik ga graag in gesprek met de aanwezigen, maar ik wil vooral luisteren naar de goede ideeën die op 2 maart ter tafel komen”, aldus Zijlstra. Naast Zijlstra zullen ook Erik Ziengs (VVD Tweede Kamerlid en kandidaat) en de kandidaat Kamerleden Falco Hoekstra (Heerhugowaard) en Hennie Huisman (Texel) aanwezig zijn.

Praat ook mee over de Noordkop op 2 maart en schrijf u in op 2maart@dekopwerkt.vvd.nl

Locatie: Den Helder Airport. Luchthavenweg 10A, 1786 PP Den Helder.

Inloop vanaf 18.30 uur, aanvang: 19.00 uur.

Noot voor de redactie / niet voor publicatie

Voor persvragen kunt u contact opnemen met Laura Huisman op 06 5588 6654