VVD blijft pleiten voor vaste oeververbinding bij Burgervlotbrug

Eindelijk. Na veel overleg starten in maart de reparatiewerkzaamheden aan de vlotbrug in Burgervlotbrug. De brug is dan, sinds hij half september 2017 werd aangevaren door een riviercruiseschip, bijna zeven maanden dicht geweest voor autoverkeer. Men is bij blij dat hij na lange tijd weer in gebruik gaat, maar een vaste oeververbinding is het nog niet.

Ingo Kroon, lijsttrekker VVD Schagen: ‘De VVD pleit al ruim zes jaar voor een vaste oeververbinding ter hoogte van Burgervlotbrug/Zijpersluis. De brug is ettelijke malen beschadigd geweest en elke keer levert dat hoge reparatiekosten en een behoorlijk economisch verlies voor de omgeving op. Bovendien is de vlotbrug niet meer van deze tijd en niet geschikt voor de grote verkeersstroom en het zware vrachtverkeer. Het creëren van een vaste brug levert een verbetering van de infrastructuur op. Wel dient er rekening gehouden te worden met de dorpskernen, zodat zij geen overlast krijgen van het zware verkeer’.

De provincie heeft haar bedenkingen over de aanleg van een vaste oeververbinding. Volgens hen wegen de investering en de baten niet tegen elkaar op. De VVD betwijfelt dit, maar wil eerst het onderzoek van de gemeente Schagen hierover afwachten. Daarna zal er intensief contact plaatsvinden met de provinciale VVD fractie, zodat er brede steun ontstaat waarbij ook andere partijen overtuigd raken van het belang van de vaste oeververbinding.