VVD Schagen stelt vragen over huisartsenzorg

Gemeenten en huisartsen hebben een gezamenlijke verantwoordelijkheid voor passende hulp aan inwoners. Als gevolg van de toename van het aantal inwoners (een verwachte groei van 12,0% tot 2050, bron: Schagen in cijfers) neemt de druk op deze verantwoordelijkheid toe. Op dit moment is het al zo, dat de meeste huisartsenposten in onze gemeente in verband met de hoge werkdruk en schaarste aan huisartsen al langere tijd zijn gesloten voor nieuwe patiƫnten.

VVD Schagen heeft vragen aan het college gesteld over de stand van zaken. De partij wil weten of en hoe groot het tekort is, wat de oorzaken daarvan zijn en of er mogelijkheden voor de gemeente Schagen zijn om een bijdrage te leveren waardoor alle bewoners, nu en in de toekomst, voldoende toegang hebben tot kwalitatief goede zorg. Ook met het oog op de komst van vluchtelingen is het belangrijk om een beeld te hebben van de taak die op onze regio afkomt.

In de onderstaande bijlage treft u een kopie van onze vragen aan het college aan.