VVD Schagen wil veiliger oversteekplaatsen N9 bij Burgervlotbrug en Sint Maartensvlotbrug

VVD Schagen is bezig om politieke ambtsdragers op verschillende niveaus duidelijk te maken dat de oversteek voor fietsers en wandelaars bij Burgervlotbrug en Sint Maartensvlotbrug veiliger moet worden.

Provinciaal wisten we te bereiken dat de gedeputeerde bij Rijkswaterstaat aandringt op infrastructurele maatregelen die een grote bijdrage leveren aan het terugdringen van het aantal verkeersongevallen en dat er vervolg wordt gegeven aan de motie die in de Tweede Kamer is aangenomen over een onderzoek naar de aanhoudende ongevallen op de N9. Daarnaast heeft onze VVD-woordvoerder in de Tweede Kamer, Daniƫl Koerhuis, vragen gesteld aan de minister over de N9.

Ter ondersteuning aan het bovenstaande dienden we als lokale partij ook een motie in bij de gemeente Schagen, waarin we het college vragen om in overleg te treden met het Rijk, de provincie Noord-Holland en Rijkswaterstaat, teneinde de situatie op genoemde locaties veiliger te maken. Het kan daarbij gaan om eenvoudige ingrepen met een snelle uitvoerbaarheid, die op korte termijn zorgen voor een verbetering.

In de bijlage onderaan dit artikel treft u de motie aan.

Fotocredit: VVD Schagen