VVD Schagen huldigt onderhoudsploeg van de Katholieke begraafplaats in 't Zand

Al vijftien jaar lang deelt de VVD rondom Valentijnsdag taarten uit aan mensen of organisaties die zich bijzonder inzetten voor de gemeenschap in hun buurt, wijk, dorp, stad of regio. Het initiatief komt vanuit de Provinciale VVD Statenfractie, die aan lokale partijen vraagt om initiatieven aan te dragen.

Uitreiking in gemeente Schagen

Dit jaar gaat alle lof uit naar de onderhoudsploeg van de Katholieke begraafplaats in ’t Zand. Deze ploeg verdient een mooi compliment omdat zij zich wekelijks inzet voor de buitengewoon representatieve uitstraling van de plek waar dorpsgenoten en dierbaren hun laatste rustplaats vinden.

Elke zaterdagochtend om 10.00 uur komen de heren van de onderhoudsploeg bij elkaar en doen zij wat nodig is. Men merkt deze stille krachten nauwelijks op terwijl zij bezig zijn. Met hun dankbare werk dragen ze bij aan de beleving van nabestaanden die op deze mooie plek hun dierbaren in alle rust kunnen bezoeken.

Samen met de Provinciale VVD wil VVD Schagen de groep vrijwilligers bedanken voor hun (vaak jarenlange) inzet. Wij weten dat dit zeer gewaardeerd wordt en dat het de dorpsbewoners een gevoel van trots geeft, dat hun dorp beschikt over zo’n mooie begraafplaats waar zij hun nabestaanden kunnen eren en herdenken.

Op de foto van links naar rechts: Peter Vlam (steunfractielid VVD Schagen), Jan Kooijman (vrijwilliger), Klaas-Jeroen Ter Wal (Statenlid en fractievoorzitter Provinciale VVD), René Bakker (vrijwilliger), John Kooijman (vrijwilliger), Fred Bakker (vrijwilliger) en Angelique Ligthart (fractievoorzitter VVD Schagen)